Jesteś w sekcji:   Strona główna  > 

Aktualności

 >  Zamówienia budowlane

Powrót do listy aktualnościDrukujZamówienia budowlane


INWESTYCJE EURO 2012 - 600 DNI KROK PO KROKU
600 DNI KROK PO KROKU
dodano: 2010-10-20 06:02:13

W ostatnich dniach, na budowie nowego terminalu lotniczego we Wrocławiu miała miejsce prezentacja projektów, zarówno tych dotychczas zrealizowanych, jak i zaplanowanych w ramach inwestycji Euro 2012, przeprowadzonych na terenie stolicy Górnego Śląska. Realizacje przedsięwzięć, związanych z organizacją mistrzostw zostały podzielone na podstawie harmonogramu na 50-dniowe cykle.
 

Zdaniem prezydenta Wrocławia, nie zaobserwowano dotychczas zagrożenia dla prawidłowego wywiązania się z zaplanowanych działań. Świadczy o tym wystarczająca ilość centrów treningowo-pobytowych, szybkie postępy w pracach budowlanych na stadionie oraz brak zakłóceń przy wznoszeniu nowego terminalu lotniczego.

 

Zgodnie z harmonogramem:
500 dni przed rozpoczęciem turnieju: pierwszy odcinek Autostradowej Obwodnicy Wrocławia zostanie oddany do użytku i zaczną poruszać się już po nim samochody osobowe. Wówczas ma być również gotowa konstrukcja żelbetowa stadionu.
400 dni przed mistrzostwami - latem 2011 roku - zakończy się budowa nowego terminalu lotniczego, czterokrotnie większego od obecnego. Pierwsi pasażerowie mają z niego skorzystać jesienią 2011 r., ponieważ władze lotniska szacują, że procedury związane z odbiorem obiektu mogą potrwać kilka miesięcy. W trackie Euro 2012 pasażerów obsługiwać będą najprawdopodobniej dwa terminale - stary i nowy. Później zaś obsługa będzie odbywać się tylko w nowym obiekcie.
Na 300 dni przed piłkarskimi mistrzostwami Europy ma być gotowy stadion oraz oddana zostanie do użytku cała Autostradowa Obwodnica Wrocławia.
50 dni przed rozpoczęciem Euro 2012, zakończy się remont Dworca Głównego we Wrocławiu.
 

Obecnie najnowszym projektem jest 70 paneli po 10 krzesełek, mających znaleźć się w nowym terminalu wrocławskiego lotniska. Na jednym panelu centralnym zamontowanych zostanie 10 skórzanych siedzisk. W module centralnym ukryta zostanie instalacja elektryczna i wentylacyjna, a dodatkowo przy każdym panelu znajdzie się gniazdo elektryczne, do którego będzie można podłączyć laptopa. Sam terminal o powierzchni ok. 40 tys. mkw. jest już zadaszony, trwa montaż systemu docieplenia dachu, kończy się montaż szklanych fasad. Pod koniec października na plac budowy przyjadą pierwsze urządzenia do kontroli bezpieczeństwa. W listopadzie obiekt będzie już ogrzewany i pełną parą ruszą wtedy prace wykończeniowe.
 


Komentarze (0)

Brak komentarzy.

zamknij

Logowanie

Jeżeli nie masz jeszcze konta, zarejestruj się.

   

Loguj mnie automatycznie przy każdych odwiedzinach serwisu
zaloguj