Poprzednia aktualnośćPowrót do listy aktualnościNastępna aktualnośćDrukujNewsy rynkowe
O prawie 1 mld zł mniej weźmie konsorcjum Budimex – Ferrovial Agroman za zaprojektowanie i wybudowanie odcinka A1 Stryków-Pyrzowice.
Wartość inwestycji spadła z 6,7 mld do około 5,8 mld zł. Problem jest w tym, że Autostrada Południe może stracić koncesję na budowę 180-kilometrowego odcinka, jeśli do 22 stycznia nie zapewni finansowania budowy. Takie obniżenie kosztów realizacji projektu ma pomóc w zachowaniu tej koncesji. Innym powodem było to, że dopiero po wykonaniu projektu można było precyzyjnie wycenić pracę, co podobno nie było do końca możliwe w dniu składania oferty w 2008r.
Pomimo obniżenia ceny Budimex poinformował, że inwestycja jest w dalszym ciągu opłacalna, a budowa zostanie zakończona w złożonym w umowie czasie. W takim przypadku do 31 maja 2012 powinien być oddany do użytku odcinek ze Strykowa do Rząsawy, a 1 stycznia 2014 odcinek od Rząsawy do Pyrzowic.
Konsorcjum zależy na dotrzymaniu warunków umowy. Jeśli wyrobią się w czasie wtedy 180 kilometrowy odcinek Stryków-Pyrzowice będzie zarządzany przez Autostradę Południe SA, w której udziały ma zarówno Budimex jak i Ferrovial Agroman.
Komentarze (0)
Brak komentarzy.
dodaj swój komentarz