Jesteś w sekcji:   Strona główna  > 

Aktualności

 >  Zamówienia budowlane

Powrót do listy aktualnościDrukujZamówienia budowlane


INWESTYCJE EURO2012 - TRZECI ETAP BUDOWY BYTOMSKIEJ OBWODNICY
TRZECI ETAP BUDOWY BYTOMSKIEJ OBWODNICY
dodano: 2010-11-08 07:22:52

 

Podczas piątkowej (tj. 05.11.2010) konferencji prasowej podano szczegóły, trwającej już od kilku tygodni budowy ponad dwukilometrowego, trzeciego odcinka obwodnicy Bytomia.

 

W ramach tej samej inwestycji, dzięki oszczędnościom, uda się również rozbudować istniejący bytomski odcinek drogi nr 88 w stronę Gliwic z jednego do dwóch pasów w każdą stronę. Zostanie on połączony z obwodnicą bezkolizyjnie tunelem pod skrzyżowaniem. Całe przedsięwzięcie, powinno w pełni zacząć pełnić swą funkcję w październiku 2011 r. - po oddaniu do użytku budowanego trzeciego odcinka.

 

Inwestycja będzie częścią północnej obwodnicy aglomeracji i ułatwi przede wszystkim przejazd na osi miast: Będzin, Czeladź, Siemianowice Śląskie, Piekary Śląskie, Radzionków, Bytom, Zabrze i Gliwice. Wąskim odcinkiem tego kierunku było dotąd centrum Bytomia, gdzie krzyżują się drogi krajowe nr 4, 11, 79 i 88.

 

Koncepcję obwodnicy zaczęto realizować w latach 90-tych ub. wieku. Jako jej część wykorzystano istniejącą już ul. Podmiejską w Piekarach Śląskich, wiodącą od drogi 911 do skrzyżowania z ul. Nałkowskiej w Radzionkowie. W 2000 r. fragment ten połączono z ul. Strzelców Bytomskich w Bytomiu pierwszym ok. 1,5-kilometrowym odcinkiem zbudowanym za niecałe 19 mln zł.

 

Drugi etap prac budowlanych na trasie zakończył się w 2008 r. Za ponad 96 mln zł z udziałem środków unijnych powstał ponaddwukilometrowy odcinek do ul. Celnej - z wiaduktem nad ul. Strzelców Bytomskich (droga nr 11) i tunelem pod magistralą kolejową Katowice-Gdynia. Teraz obwodnica zostanie doprowadzona do skrzyżowania ul. Miechowickiej, Frenzla i Al. Jana Nowaka Jeziorańskiego, czyli drogi nr 88.

 

Trzeci etap budowy bytomskiej obwodnicy, po oszacowaniu na ponad 118 mln zł, dwa lata temu zgłoszono do unijnego dofinansowania ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego. Samorząd regionu uznał ten projekt za kluczowy, przyznając mu 65,7 mln zł, a w tym roku okazało się, że koszt jego realizacji będzie mniejszy o prawie 20 proc. Taki obrót spraw umożliwił rozszerzenie przedsięwzięcia. Jako zadanie uzupełniające bytomski samorząd przygotował remont i rozbudowę istniejącego odcinka drogi nr 88 - od wylotu z planowanego tunelu prowadzącego do obwodnicy do granicy z Zabrzem, które przed kilkoma laty wyremontowało swój odcinek tej trasy - na całej długości jednej szerokiej jezdni są tam po dwa pasy ruchu w każdą stronę.

 

Po modernizacji trasa będzie miała taki sam standard, jak w Zabrzu. Wykonawcą w systemie "projektuj i buduj" trzeciego etapu obwodnicy i modernizacji drogi nr 88 jest konsorcjum, na którego czele stoi Eurovia Polska.

 


Komentarze (0)

Brak komentarzy.

zamknij

Logowanie

Jeżeli nie masz jeszcze konta, zarejestruj się.

   

Loguj mnie automatycznie przy każdych odwiedzinach serwisu
zaloguj